Vapensyster

-foto-vardag-kaos-

jag försvinner i ett osynligt kaos

Kategori: skräp

Jag fogar samman bitar 
som inte hör ihop nu
Och jag lägger så många skrik under kudden 
att jag inte vågar sova längre

Jag är rädd för att mörkret ska sluka mig 
och dra mig bort från andetagen

Samtidigt är det
det jag vill

De skriker så mycket mer nu
Och ibland viskar dem ord i mina öron
Tysta ord som leder oavbrutet mot avgrunden

Och jag hatar att jag vill lita på dem
Och jag hatar att du försvinner sådär i kyla

Jag lägger pusselbitarna slarvigt nu
Skyndar mig att bygga upp en mask 
som får hålla så länge den kan
Och jag drar tillbaka mina händer 
och låter demonernas tänder skära 
genom min kropp

Jag är deras nu
Och tårar och rakblad ligger bredvid svält 
på deras schema som dem lagt framför mig
som ett löfte om vägledning

Jag är rädd att jag i slutet tappar mina hjärtslag 
mellan deras ord

Samtidigt är det 
det jag tänker på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: