Vapensyster

-foto-vardag-kaos-

ge mig inte en diagnos över mitt liv

Kategori: Allmänt

ni drar i mig
i full fart.
låt mig andas
jag hinner inte med,
stanna upp.
jag sitter kvar,
flera år tillbaks.

vart är vi
hur mår jag?
ge mig någonting
att vakna för,
jag är inte
rädd för att dö.
det är livet
som är skrämmande.

djävulen i garderoben
händer som sticker
ut ifrån under sängen,
vad är jag rädd för?
kan ni inte se
vad som förföljer mig,
paranoid och livrädd
hur länge vill ni
att jag ska orka?

det finns ögon
som stirrar på mig i
nyckelhålen,
fotsteg på tomma gator.
försvinn monster fösvinn.
så mycket vackert här
i ett liv utan färgen svart
säg att jag är säker här.

kluddra ut skuggfigurer
jag vet inte finns,
men så tydliga som luft
självklar som min existens
dansar det saker som
vill mig ont, på min
bara hud. lämna mig ifred.
dra inte i mig mer,
min hud kommer gå sönder
förr eller senare.
jag är redan utsliten.

säg inte att det som finns
inte finns.
om jag inte kan lita på
vad jag ser,
vem kan jag lita på?
du finns inte, jag
har aldrig funnits.
vi är solfigurer
som gömmer sig för mörkret
vi lever inte.

jag är inte rädd för att dö,
vi fanns inte från första början.
kasta inte skrik mot
mina stackars öron,
jag hör inte på.
dra inte iväg med mig igen
jag har slutat gå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: